Давайте одразу розставимо крапки над «і»: я публікую цю статтю для людей, які не знають, як створюються нові цифрові продукти. Ті читачі, які дотичні до процесів розробки програмного забезпечення, і не погодяться зі мною, можуть висловити власні думки в коментарях. Тож гайда розбиратись в роботі аналітика.
Вступ
Погана аналітика
Гарна аналітика
Висновки
Є безліч книжок, які описують кращі практики розробки програмного забезпечення, але по факту кожна компанія будує оптимальний для себе робочий процес. Проте всі етапи розробки програмного забезпечення можна узагальнити:
Я не буду стверджувати, що я великий знавець теоретичної частини, але з усього матеріалу, який потрапляв мені на очі, я роблю наступні висновки: на курсах ui/ux дизайнерів навчають тому, що вони мають спроектувати зручний інтерфейс, тестувальників навчають бути першою лінією оборони користувачів. Але розробка нового функціоналу починається з користувача, і тільки у аналітика є можливість з ним поспілкуватись. Тож давайте розберемось на прикладах вже готових програм, на скільки їм це вдається.
Перший приклад відноситься до моєї професійної діяльності, тому з міркувань професійної етики я не буду розголошувати компанію, про яку йде мова. Суть наступна: у нас в країні триває медична реформа, і в ній було впроваджено поняття «епізоду», – це всі звернення пацієнта в заклад охорони здоров’я від моменту виникнення причини звернення, і до її усунення. Тобто, банальний епізод з приводу ОРВІ буде мати як мінімум один первинний прийом, і декілька вторинних у випадку виникнення ускладнень. Оскільки мій лікар використовує не ту медичну інформаційну систему, над якою ми працюємо, то в особистому кабінеті я побачив набір записів про прийоми, ніяк не пов’язаних між собою. Я просто залишу тут макет, як може виглядати групування прийомів по епізодам.
Напевно, це найпростіший он-лайн редактор зображень, в якому вже зібрані мільйони шаблонів дизайну. Він навіть на безкоштовній основі дозволяє робити круті дизайн-проекти. В цьому продукті є тільки одна функція, яка викликає в мене питання: коли ти працюєш з зображенням, в тебе немає кнопки «Зберегти». Є кнопка, яка повертає нас на головну сторінку, при цьому зберігає зображення в колекції. Але система не пояснює, що зображення буде збережено.
Якщо поставити себе на місце власника подібного бізнесу, то я чудово розумію, чому жоден з сайтів пошуку роботи не впроваджує у себе функціонал відгуків про компанії. Але як користувач подібних сайтів, я не знаходжу відповіді на це питання: я змушейний шукати інші ресурси, які надають таку можливість, шукати компанії в реєстрах юридичних осіб, і так далі. Тому цей приклад більше схожий на риторичне питання, ніж приклад погано продуманого функціоналу. Але відсутність бодай якогось функціоналу, – це також показник роботи аналітика.
Навіть не дивлячись на те, що інтерфейс соціальної мережі за останні декілька років став значно кращим, він все ще лишається для мене незрозумілим. Як у хедері сайту може бути дві пари кнопок меню з однаковим функціоналом: логотип і кнопка «додому», які ведуть до стрічки новин, і кнопки «друзі» та «пошук друзів», які відкривають сторінку можливих знайомих?
Якось на новій квартирі мені потрібно було оплатити послуги інтернет-провайдера. І знаєте скільки дій мені для цього знадобилось? Три: ввести номер особового рахунку, суму, і підтвердити оплату з картки. «Чому так мало?» – здивуєтесь Ви? Тому що у аналітика з сервісу Portmone було достатньо можливостей, щоб підключились до сервісу Apple Pay, – і мені не довелось навіть вводити реквізити банківської картки.
У Вас може бути безліч сценаріїв замовлення таксі, але в мене він один. Коли я гуляю з друзями, а метро вже зачине, я заходжу в додаток, і в один клік викликаю таксі прямо додому. В цьому процесі мені навіть не треба пояснювати водієві, який номер парадного. Цей функціонал задовольнив мене повністю.
Опис декількох останніх великих оновлень викликав у мене відчуття того, що мессенджер поступово почав перетворюватись на новорічну ялинку. Але функціонал «реакцій на повідомлення» змусив мене змінити свою думку. Тепер не треба навіть надсилати «))))» у відповідь на мемчики, а можна просто поставити реакцію.
На скільки я б не любив техніку Apple, але на мій суб’єктивний погляд, їм до сих пір не вдалось створити зручний текстовий редактор. Так, у їх редактора Pages є свої переваги, наприклад, у вигляді формул в таблицях, але особисто для мене, цей редактор так само незручний, як і Microsoft Word. Безумовно, в Word є чимало професійних штук, наприклад, порівняння версій документів. Для мене лідером у повсякденному житті залишається Google Docs, в якому на самому видному місці зібрані дев’яносто відсотків необхідного функціоналу.
Цей перелік можна розганяти до безкінечності; вічно доводити, що реалізований функціонал є найзручнішим, або вигадувати причини для хейту інших продуктів. Правду Вам скажуть тільки користувачі, які будуть голосувати своїми грошима або за Ваш продукт, або за продукт конкурентів.
Будь ласка, напишіть мені, якщо маєте що сказати з цього приводу. Все буде аналітика 🇺🇦🇺🇦
I must thank you for the efforts youve put in writing this site. Im hoping to check out the same high-grade blog posts from you in the future as well. In truth, your creative writing abilities has encouraged me to get my very own site now 😉