Раз на тиждень, а то і більше, я натикаюсь на вакансії для SEO-копірайтерів, або SEO-спеціалістів в своїй новосній стрічці, — а це свідчить про попит на їх послуги. А там де виникає підвищений попит, неминуче збільшення маржі на послуги. І для того, щоб Ви не переплачували, сьогодні читаємо про те, з чого складається те саме магічне SEO.
Моє знайомство з SEO відбулось близько восьми років тому. З самого початку тема SEO захопила мене: я переглядав вебінар за вебінаром, задавав питання, читав книги, в надії розібратись, як працює пошук Google.
З чого починався пошук Google
З чого складається SEO-аналіз сьогодні
Вигадані пункти SEO-аналізу, для збільшення доданої вартості
Суб’єктивно про SEO
Ідея створення єдиної мережі для швидкої передачі інформації належить американським науковцям, і датується початком шестидесятих. Хоча мережа задумувалась для воєнних цілей, та була орієнтована на обмін електронною поштою, перший сайт в ній з‘явився вже через тридцять років. А ще через десять років Google проіндексував мільярдну сторінку.
На початку розквіту Інтернету, контенту було на стільки мало, що будь-хто міг потрапити на першу сторінку пошукової видачі. Невдовзі мережа почала еволюціонувати, і Інтерент перейшов в епоху WEB 2.0, — епоху в якій користувачі почали створювати контент, а не тільки поглинати його.
Якщо Ви цікавились розробкою сайтів, то знаєте, що кожна сторінка сайту представляє собою набір команд, записаний у спеціальний файл. Ці команди називаються тегами, і їх можна розділити на три категорії:
На початку свого існування Google орієнтувався лише на першу категорію тегів, яка не відображається в інтерфейсі користувача. І як тільки конкуренція почала зростати, знайшлись люди, які почали використовувати ці теги не зовсім чесно. Наприклад, веб-майтри могли додати ключові слова «порно» до кулінарного блогу, і таким чином підвищити позицію сайту у пошуковій видачі. Так виникло перше SEO-просування. Це були перші преценденти, які спонукав Google працювати над покращенням пошукових алгоритмів.
2000-2010: У 2003-му році Google видаляє з видачі сайти перенасичені ключовими словами, та сайти з неунікальним контентом. Через два роки з видачі були виключені сайти, які надавали послуги покупки та обміну посилань, а також запроваджене поняття sitemap. У 2009-му році великого значення набули частота оновлення контенту, швидкість індексації та роботи сайту, та відсутність перебоїв в роботі ресурсу. Через рік до критеріїв рейтингування сайтів додались відгуки користувачів.
2010-2020: У 2012 році Google почав аналізувати кількість та якість зовнішніх посилань на сайт, а ще через рік видалив з видачі сайти, які надсилали спам, фінансові піраміди, та порно-сайти. З липня 2014-го року Google почав враховувати відстань між користувачем та компанією, а з 2015-го року – мобільну адаптацію сайту. У 2019-му році Google запровадив «пошукові картки».
Бізнес починав адаптуватись під ті зміни, які приніс Інтенет: перемогу отримував не самий розумний, а самий швидкий. Оскільки бізнесмени були сконцентровані на зароблянні грошей, а новий процес дистриб’юції виявився технологічнішим та складнішим за попередні, сформувався новий ринок послуг з розробки сайтів, а оновлення алгоритмів пошуку у 2009-му році призвело до пожвавлення ринку створення контенту.
На порозі нового десятиліття бізнес користувався послугами копірайтерів і розробників сайтів для того, щоб збільшити кількість клієнтів, бо така природа бізнесу. На цей час ринок послуг SEO існував окремо.
Зона відповідальності власника бізнесу: аналіз домену та сервісу.
Структура контенту – це стандарт, якого має дотримуватись будь-який автор матеріалу. Нещодавно я слухав подкаст, в якому ведучі розповідали про те, що бачили в відео на YouTube, в якому ведучий розповідав те, що читав на сайтах, автор який написав те, що читав в наукових роботах, автори яких писали про те, що читали в бібліотеці. Така сама історія і з зображеннями. Якщо Ви хочете отримати унікальний контент, то Вам потрібні копірайтер і фотограф, у яких буде доступ до Вашого виробничого процесу.
Юзабіліті – це поняття, яке вже вбудоване в роботу дизайнера незалежно від того, будете Ви купувати готову тему, чи замовляти індивідуальний дизайн.
З назв пунків SEO-аналізу можна зробити висновок, що перші SEO-спеціалісти виправляли помилки підприємців, програмістів, маркетологів, копірайтерів, дизайнерів, та менеджерів з продажу. Звичайно, якщо порахувати зарплату повного штату людей, які повинні працювати на проекті, то вийде чимала сума грошів. Але стрімкий розвиток світу призвів до появи вчень на цю тему, що призвело до того, що майже всі питання здатен закрити один професійний SEO-спеціаліст.
Вам може здатись, що за допомогою сучасних SEO-сервісів Ви зможете самостійно виправити ситуацію з низькою позицією сайту в пошуковій видачі. Адже всі ці сервіси мають приємний інтерфейс і все так гарно пояснюють, але насправді всі вони вже з’являються на світ морально застарілими. Секрет криється в процесі розробки програмного забезпечення.
Після того як інженери Google презентують оновлення алгоритмів своєї пошукової системи, розробникам SEO-сервісів потрібно дослідити зміни в алгоритмі, після цього адаптувати своє програмне забезпечення і відтестувати його. А в цей час інженери Google вже працюють над наступним оновленням алгоритмів. І на момент оновлення будь-якого SEO-сервісу, Google вже змінив правила гри. Найкраще, що Ви можете з цим зробити, – це орієнтуватись на інструменти Google:
Сьогодні умови просування бізнесу в інтернеті змінились: вже не достатньо створити інтернет-магазин і просто чекати клієнта, потрібно постійно генерувати новий контент, щоб користувачі Вас помічали. Половина Ваших конкурентів вже займається цим активно, а інша половина, – думає над тим, щоб почати це робити.
Якщо Ви хочете, щоб завтра Вас в інтернеті хтось помітив, і готові делегувати цю функцію, шукайте профісіонала, який:
Мета у всіх однакова, а от способи досягнення кожен обирає сам. Незалежно від того, який шлях Ви обираєте, в Інтернеті є відповіді на всі питання, які у Вас можуть виникнути.