Як створювати цікавий контент

Ну що ж. Ви могли потрапити на цю сторінку з двох причин: або Вам цікаво як я пишу, або Ви хочете дізнатись, як захоплювати читачів з першого речення. Тож не будемо гаяти часу, влаштовуйтесь зручнішу, я займу не більше п’яти хвилин Вашого часу. А для тих, кому не терпиться, я розставив заголовки, щоб Ви могли проскролити статтю за тридцять секунд.

Крок 1: Ставимо цілі, яких хочемо досягти

Для бізнесу досягнення цілей – це природа існування, а для автора – мотивація. Тому вкрай важливо починати співпрацю саме з обговорення мети та спільних цілей.

Крок 2: Формуємо головну думку

Однозначно сформулюйте питання, на яке будете відповідати в статті. Одна стаття — це одне питання. Наприклад, якщо Ви починаєте писати про найбільш популярні автомобілі року, то не варто переходити на процентні ставки по автокредитам. Але якщо Вам потрібно інтегрувати рекламу банківських послуг в матеріал, то краще це зробити елегантно, і після відповіді на основне питання.

Крок 3: Визначаємо і вивчаємо аудиторію

Ви маєте зрозуміти, хто буде читати Ваш текст. Найпростіше це зробити визначивши вік та стать. Але я раджу сегментувати аудиторію за тим, на скільки вони занурені в проблематику. Наприклад, якщо Ви ведете блог про розробку сайтів на WordPress, а основа Вашої аудиторії – це розробники, то навряд чи їм треба пояснювати що таке header і footer. 

Будь-яка інформація про Ваших читачів допоможе Вам знайти спільну мову з ними. Адже «спілкуватись на мові клієнта» — це не про українську і російську мови, а про спільні проблеми, або навіть про однакове сприйняття мемів.

Вивчивши власних читачів, Ви почнете розуміти очікування аудиторії. При грі в довгу це надасть Вам конкурентну перевагу.

Крок 4: Вивчаємо історію питання

Замовник і автор мають розуміти, що автор – це експерт в написанні текстів, а не експерт в проблематиці конкретного тексту. Тому цілком природньо, що перед написанням статті, автор йде до експертів, або в Google за консультацією. Адже краще відстрочити випуск матеріалу, аніж надати читачу неправдиву інформацію!

Крок 5: Розробляємо структуру

Для того, щоб дати вичерпну відповідь на питання, і не відхилитись від теми, я спочатку складаю структуру статті. Якщо питання досить складне, то краще почати з загального опису ситуації. Поступово цей план обостає тезисами, і стає більш детальним. Мій етап планування закінчується тоді, коли я маю по одному-два тезиси на кожен абзац тексту. Також на етапі планування краще передбачити пошукові запити, які виникають у користувачів, щоб закласти їх в текст.

Ваша мета – це лаконічий, вичерпний і цікавий текст. Не забувайте про це.

Крок 6: Перетворюємо план в художній текст

В мене є декілька правил, яких я дотримуюсь при написанні тексту:

  1. Відмовитись від використання складних слів та конструкцій.
  2. Використовувати тільки загальні образи, які будуть однаково сприйняті будь-ким з читачів.
  3. Не відходити від основної тематики.
  4. Речення – це закінцена думка.
  5. Абзаци символізують логічні переходи з одної теми на іншу.

Крок 7: Перевіряємо текст

Я намагаюсь планувати роботу таким чином, щоб вичитка тексту відбувалась наступного дня після написання. Це дає змогу максимально неупереджено поглянути на текст.

Які етапи перевірки тексту:

  1. Перевірка на логіку і зайвий текст.
  2. Читання вголос, або перевірка на складні слова.
  3. Перевірка орфографії.
  4. Оцінка тексту знайомими чи близькими. 

Якщо не вдається відкласти перевірку тексту на наступний день, то я намагаюсь витримати невелику паузу між цими процесами, або перемкнути увагу на інше заняття.

Крок 7: Перекладаємо текст іншими мовами

На цьому в мене все. Сподіваюсь, що моя стаття була корисною для Вас. Дякую Вам за увагу!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *